середу

План роботи міжшкільного методичного об' єднання вчителів історії та правознавства Лошнівського методичного округу на 2015 -2016 н.р.



Теребовлянський районний методичний кабінет



 Погоджено                                         Затверджено
Методист райметодкабінету                     Голова ради округу                                                          
                            Н.Т.Недокус                                М.Д.Гринівська
                                                                                           14.09.2015р
                                                                          

План
роботи міжшкільного
методичного об єднання вчителів
історії та правознавства
Лошнівського методичного округу
на 2015 -2016н.р.



                                        Керівник  Лакома Н. Б.,
                                                                        вчитель історії та
                                                                               правознавства 
                                                       Кровинківської ЗОШ I-IІ ст.





2015

 

 

1. Вступ.
Аналіз роботи методичного округу вчителів історії та правознавства за 2014-2015 н.р.
   У 2014-2015 н.р методичний округ працював над проблемою "Удосконалення навчально - виховного процесу і підвищення рівня навчальних досягнень учнів з історії та правознавства". Навчально-виховний процес здійснювало 6 педагогів.
   Вчителі історії та правознавства розробляли моделі нестандартних уроків, позакласних заходів, знайомилися з новими нормативними документами, методичними посібниками, відвідували засідання, під час яких обмінювалися думками щодо використання інтерактивних методів навчання на уроках.
   Члени ММО протягом року постійно працювали над підвищенням свого професійного рівня шляхом самоосвіти, проходженням чергових фахових курсів при обласному інституті післядипломної освіти, участі в роботі шкільних і районних методоб'єднань, тематичних семінарів.    
   Під час засідань, ММО проводились відкриті уроки, розглядалися питання методики викладання предмета.
   ММО вчителів історії та правознавства у 2015-2016 н.р. вбачає своє завдання в підвищенні наукового та методичного рівнів педагогів, удосконалення навчально виховного процесу, як передумови зростання інтересу школярів до здобуття знань, застосуванні різних методичних прийомів, які стимулюють пізнавальну діяльність учнів.
   Навчання історії потребує раціонального застосування різних методів й організаційних форм навчання як тих, що вже міцно закріпилися в шкільній практиці (проблемне навчання, групова робота, дидактичні ігри тощо), так і нових, зокрема інтерактивних методів, інформаційних технологій та комп'ютеризації процесу навчання.
   У 2015-2016 н.р. ММО вчителів історії та правознавства буде продовжувати працювати над розв'язанням таких завдань :
- формування готовності вчителя до переходу на новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти;
- удосконалення методики проведення уроків, впровадження в організацію навчально виховного процесу програмних засобів навчання;
- використання нестандартних форм і методів роботи на уроках і в позаурочний час;
- прилучення дітей до загальнолюдських цінностей, формування духовно багатої особистості, патріота своєї Батьківщини;

- активізація роботи з обдарованими школярами в частині підготовки їх до першого та другого етапів Всеукраїнської олімпіади з історії та правознавства.

 

Положення про методичне об'єднання вчителів

 
Положення про методичне об'єднання вчителів - предметників.
1. Загальні положення
За наявності в освітній установі більше 2 вчителів, що працюють по одній і тій же спеціальності, або більше трьох вчителів, що працюють по одному циклу предметів, створюється МО вчителів, які вдосконалюють свою методичну і професійну майстерність, організують взаємодопомогу для забезпечення сучасних вимог до навчання і виховання молоді, забезпечують творчі ініціативи, розробляють сучасні вимоги до навчання і виховання молоді.
2. Завдання МО вчителів - предметників
В роботі МО вчителів в різних видах діяльності передбачається вирішення наступних задач:
вивчення нормативно - інформаційної документації і методичних листів з питань освіти;
вибір курсів варіативної складової навчального плану;
експертна оцінка індивідуальних планів роботи з предмету; аналіз авторських програм і методик;
затвердження атестаційного матеріалу для підсумкового контролю, атестаційного матеріалу для випускних класів;
ознайомлення з аналізом стану викладання навчального предмету за підсумками внутрішньошкільного контролю;
робота з учнями по дотриманню норм і правил техніки безпеки в процесі навчання; розробка відповідних інструкцій, охорона здоров'я;
взаємовідвідування уроків з певної тематики з подальшим самоаналізом і аналізом досягнутих результатів;
організація відкритих уроків з певної теми з метою ознайомлення з методичними розробками складних тем предмету;
вивчення передового педагогічного досвіду; експериментальна робота з предмету;
вироблення єдиних підходів до оцінки результатів освоєння програми на основі розроблених освітніх стандартів по предмету;
розробка системи оцінювання навчальних досягнень учнів (тематична, семестрова, залікова і т.п.);
ознайомлення з методичними розробками різних авторів з предмету; аналіз методів викладання предмету;
звіти про професійну самоосвіту вчителів; робота на курсах підвищення кваліфікації в інститутах; звіти про творчі відрядження;
організація і проведення предметних тижнів; організація і проведення першого етапу предметних  олімпіад, конкурсів, оглядів; питання стану позакласної роботи з предмету;
формування замовлень на зміцнення матеріальної бази і приведення дидактичних засобів навчання, зокрема наочних посібників з предмету у відповідність з сучасними вимогами до навчального кабінету, до оснащення уроку.
3. Функції МО
Робота МО організовується на основі плану роботи школи, рекомендацій райметодкабінетів, методичної теми, прийнятої до розробки педагогічним колективом, з урахуванням індивідуальних плани професійної самоосвіти вчителів.
МО вчителів здійснює свою діяльність в різних формах, зокрема на засіданнях, де аналізується або приймається до уваги рішення задач, викладених в розділі 2. МО вчителів може організувати семінарські заняття, цикл відкритих уроків із заданої і визначеної тематики.
Одним з функціональних обов'язків МО є розробка системи позакласної роботи з предмету, визначення її напрямку, ідеї.
4. Права МО вчителів
МО має право рекомендувати керівництву розподіл навчального навантаження педагогів з предмету при тарифікації, проводити оплату роботи педагогічним співробітникам окремих навчальних кабінетів, предметних гуртків, студій, розподіляти методичну роботу окремих педагогів.
МО обговорює питання про можливість організації поглибленого вивчення предмету в окремих класах за наявності достатніх засобів навчання.
5. Обов'язки вчителів методоб’єднання.
Кожен педагог - член МО - зобов'язаний:
брати участь в одному з МО, мати власну програму професійної самоосвіти;
брати участь в засіданнях МО, практичних семінарах і т.п.;
брати активну участь в розробці відкритих заходів, прагнути до підвищення рівня професійної майстерності;
кожному учасникові МО необхідно знати тенденції розвитку методики викладання предмету, Закон України "Про освіту", нормативні документи, методичні вимоги до категорій; володіти основами самоаналізу педагогічної діяльності.
6. Організація діяльності МО вчителів.
МО вчителів обирає голову. План роботи МО затверджується методичною радою школи.
У навчальному році проводиться не менш 4-х засідань МО вчителів; практичний семінар з організацією тематичних відкритих уроків, позакласних заходів.
Засідання МО вчителів оформляються у вигляді протоколів. В кінці навчального року методична рада аналізує роботу МО і приймає на зберігання план роботи, зошит протоколів засідань МО, звіт про виконану роботу.
Дане положення затверджується на педагогічній раді.
Термін дії не обмежений.


Аналіз результатів роботи МО за звітний період
Об'єкти аналізу:
·         характеристика якості (творчого потенціалу) кадрового складу членів МО;
·         статистичний аналіз змін соціального паспорту навчального закладу (динамічний аспект за останній рік);
·         статистичні дані, які характеризують об'єм і якість надання виховних послуг;
·         виявлення проблемного поля (формулювання типових проблем, причин їх виникнення і проектування системи заходів по їх усуненню);
·         стан позаурочної роботи з позиції сформованості мотивації педагогів, батьків і учнів, профілактиці протиправних дій, проведенню сумісних виховних заходів.

Зразковий алгоритм аналізу:
·         Аналіз кадрового складу (віковий склад, рівень реальної підготовки, результати просування в освоєнні методичної проблеми, самоосвіта);
·         Характеристика пріоритетних напрямів роботи МО в минулому навчальному році, їх співвідношення з пріоритетними напрямами регіону, освітньої установи; результативність роботи.
·         Формулювання цілей і завдань діяльності на наступний навчальний рік з вказівкою передбачуваного результату по кожному напряму роботи.
·         Конкретний, особистий внесок кожного члена МО в рішення тієї або іншої задачі.

Завдання МО на новий навчальний рік.

Вимоги до формування цілей:
·         головна підстава для висунення цілі - дані аналізу наявних освітніх потреб і утруднень вчителів, їх співвідношення з кадровими і матеріальними ресурсами;
·         цілі повинні бути актуальними, адекватними завданням розвитку регіональної освітньої системи;
·         цілі повинні бути реально досяжними, але напруженими, конкретними, мати комплексний характер, щоб можна було виділити ступінь їх реалізації;
·         цілі повинні мати мотивуючий, стимулюючий і спонукаючий характер;
·         цілі повинні бути відомі всім учасникам освітнього процесу.

Вдосконалення професійної компетентності членів МО

·         Підвищення кваліфікації (курси ПК, семінари, конференції).
·         Цільові взаємо відвідування  позаурочних, методичних, профілактичних занять з педагогами, батьками і учнями.
·         Вивчення нормативних документів МОН України.
·         Вивчення методики організації навчальної  та виховної діяльності при взаємодії з органами культури і спорту, соціального захисту, медичних і правоохоронних органів.
·         Організація роботи по вивченню досягнень науки і  передового педагогічного досвіду.

План роботи МО

Дата проведення
Тема засідання
Форма роботи  членів МО
Додаткова література для вивчення
Подальше завдання

Зразкова тематика засідань МО

1 коло питань:
- узгодження різних планів, графіків, циклограм (індивідуальних, групових консультацій, звітів по самоосвітній роботі, акцій, місячників, свят.);
2 коло питань:
- конструювання і захист проектів (моделей), програм, планів виховної роботи;
3 коло питань:
- практичні форми роботи (семінари - практикуми, круглі столи, відкриті позакласні заходи, педагогічні марафони, тренінги, ділові ігри, моделювання і вирішення педагогічних ситуацій):
4 коло питань:
-  вивчення нормативно-правових документів, методичною, інструктивно - методичної літератури з питань виховання;
5 коло питань:
- розробка: посадових інструкцій, критеріїв оцінювання діяльності вчителів та класних керівників, положень, конкурсів;
6 коло питань:
- підведення підсумків, аналіз діяльності, підготовка підсумкових документів, розробка системи заходів по усуненню виявлених недоліків, розповсюдження передового педагогічного досвіду.
7 коло питань:
-  звіти по самоосвітній роботі членів МО.

Зразкові критерії оцінки роботи методичного об'єднання
Критерії і механізм оцінювання діяльності методичного об'єднання розробляється методичним об'єднанням спільно з науково-методичною (методичною) радою і затверджуються Педагогічною радою освітньої установи.
У педагогічній літературі розглядається декілька підходів до оцінювання методичної діяльності. Наприклад, М.М. Поташник, Н.А. Ковальов, Д.Є.Яковлєва пропонують оцінювати ефективність здійснення функцій методичного об'єднання тільки у зв'язку із змінами, динамікою підсумкових результатів всього педагогічного процесу в установі. Критерії вони формулюють таким чином:
1.  Критерій результативності. Мету можна вважати досягнутою, якщо результат навчання, виховання і розвитку дітей, що навчаються в школі, зростає, досягаючи оптимального рівня для кожної дитини.
2.  Критерій раціонального використання часу, зростання майстерності педагога відбувається при розумних витратах часу.
3.  Критерій задоволеності педагогів своєю працею, можна вважати досягнутим, якщо в установі створюється творча атмосфера, такий морально-психологічний клімат, при якому посилюється мотивація творчої праці педагогів.
4.  Критерій взаємозв'язку методичної роботи усередині установ з державною системою підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
Можливо ефективність здійснення функцій методичного об'єднання оцінювати і з погляду розвитку професійно-педагогічної підготовки і діяльності педагогів на підставі двох груп критеріїв:
А. Критерії, що відображають рівень, якого досягають вчителі в своєму професійному розвитку:
·  рівень знань по: педагогічній і віковій дитячій психології, соціальній психології;
·  рівень знань теоретичних основ виховання, технологій організації виховного процесу;
·  рівень організаторських умінь і навиків;
·  рівень комунікативних здібностей;
·  рівень загальної культури і цивільної зрілості педагога.
Б. Критерії, що дозволяють оцінити реалізацію управлінських функцій вчителя:
·  організація виховної роботи з учнями;
·  взаємодія з педагогічними працівниками і іншими учасниками освітнього процесу, батьками і громадськістю по вихованню, навчанню, творчому розвитку учнів;
·  активність позиції вчителя.
Методичні об'єднання можуть ефективно виконувати вищезгадані функції, якщо їх робота буде не формалізована, об'єднання підтримуватиме тісний зв'язок з дослідницькими педагогічними колективами.



         




Основні напрямки роботи ММО вчителів історії та основ правознавства на 2015-2016н.р.

    У 2015-2016н.р. міжшкільне методичне об єднання  вчителів історії та правознавства працюватиме над темою «Формування життєвих компетентностей  на уроках історії та правознавства». Завдання членів ММО полягатиме у застосуванні різних методичних прийомів, які відповідають змісту навчального матеріалу і стимулюють діяльність учнів відповідно до методичних рекомендацій щодо вивчення історії і правознавства у 2015-2016 н.р.

     Також члени ММО працюватимуть над активізацією роботи із здібними та обдарованими учнями.  
     На засіданнях методоб єднання будуть обговорюватися
  найактуальніші проблеми методологій. Опрацювання            
методичних вказівок і рекомендацій МОНУ,
обговорення новинок науково-методичної літератури.













2. Підвищення фахового і методичного рівня членів методичного округу


з/п
Прізвище,
ім я, по
батькові
Тема
( проблема)
Форма
Узагальнен-
ня
Де буде
використано

1.
Кварцяний
Микола
Володимирович
Міжпредметні
зв язки як засіб
підвищення
результативності
знань учнів на уроках історії та правознавства.
Папка,
реферат, виступ .
На уроках,
на засіданні ММО

2.
Лакома
Наталія
Богданівна
Використання інноваційних технологій на уроках історії.
Відкритий урок, дидактичні матеріали.
На засіданні ММО, на уроках

3.
Сковронська
Марія
Володимирівна
Розвиток пізнавальної активності на уроках історії.
 Дидактичні матеріали.

     На засіданні ММО, на уроках
4.





5.
Дзюрбан
Віталій
Ярославович



Шевчук
Василь
Петрович
Використання
місцевого
матеріалу
на уроках історії.


Впровадження
Інтерактивних
Методів на уроках історії
  Відкритий урок. Доповідь.




Дидактичні
матеріали, реферат.
На уроках





На уроках.




6.

Обач Ярослав Степанович


Робота з історичними джерелами на уроках історії.
Дидактичні матеріали.

 На уроках.
На засіданні ММО.





3. Графік  і тематика засідань.
%
з/п
Зміст роботи
Дата проведення
Хто виконує
Примітка

Засідання 1 Лошнівська ЗОШ 1-3 ст
18.09.2015р


1.
Про підсумки роботи ММО за 2014-2015н.р.

Керівник ММО

2.
Обговорення плану роботи міжшкільного методичного об єднання та проблем, над
якими працюють члени ММО


Керівник ММО, члени ММО

3.
Про підготовку та проведення 1 етапу Всеукраїнської олімпіади з історії та  правознавства

Шевчук.В.П Лакома
Н.Б

4.
Про підсумки моніторингу навчальних досягнень учнів за результатами ДПА (2014 -2015 н.р.).


Керівник ММО, члени ММО     


Засідання 2. Дружбівська ЗОШ 1-3 ст.
13.11
2015


1.
Використання місцевого матеріалу на уроках історії (відкритий урок)

Дзюрбан В.Я,члени ММО.

2.
Коло думок « підручники з історії в 7 класі: плюси і мінуси»

Члени ММО

3.
Методична скарбничка. Новинки методичної літератури з проблем вивчення історії в 7 класі

Члени ММО








Засідання 3
Кровнківська   ЗОШ 1-2 ст.
12.02.
2016.р


1.
Використання інноваційних технологій на уроках історії

Лакома Н.Б, члени ММО.

2.
Впровадження інтерактивних методів на уроках історії

 Шевчук В.П.


3.
Огляд матеріалів із теми « інноваційні технології»

Гаврон
Н.Б

4.
Теоретико - практичний семіна»Робота з обдарованими дітьми».

Члени ММО


Засідання 4  Лошнівська  ЗОШ 1-3 ст.
08.04.
2016.р.


1.
Виступ на тему «Про важливість міжпредметних звязків на уроках історії »

 Кварцяний М.В

2.
Обговорення нормативних документів МОНУ про завершення 2015-2016 н.р.

Члени ММО

3.
Підбиття підсумків роботи ММО у 2015-2016 н/р

Члени ММО

4.
Аннотація новинок методичної літератури з проблем ЗНО

Члени ММО

4.Вивчення та поширення перспективного педагогічного досвіду.
з/п
Зміст роботи
Час виконання
Примітка
1.
Впроваджувати в практичній роботі перспективний досвід вчителів району, області, України 
Постійно

2.
Практикувати взаємовідвідування уроків
Постійно

3.
Поновити банк інформаційнометодичних матеріалів з досвіду роботи кращих вчителів історії.
Протягом вересня

4.





5.
Поновити картотеку науковометодичних статей і статей ППД з газет і журналів.


Проводити методичні консультації щодо проведення уроків з важких тем
Постійно.
По мірі виходу метод. новинок і статей.

Згідно планування












5.Моніторингові досліження рівня навчальних досягнень учнів


з/п
Зміст роботи
Час виконання
Примітка
1.
Провести моніторинг участі результативності в шкільних олімпіадах
Жовтень,
грудень

2.
Провести моніторинг рівня навчальних досягнень учнів з історії та правознавства за результатами  I семестру
Січень

3.
Провести моніторинг виконання навчальних програм з історії та правознавства у 9,11 кл. за підсумками I і II семестру
Січень, травень

4.
Спільно з учителем 4 класу провести моніторингове дослідження щодо готовності учнів 4 класу до програми з історії.
Травень












6. Список вчителів міжшкільного методичного обєднання на 01.09.2014р.
Кварцяний Микола Володимирович
Важливість між предметних зв’язків на уроках історії
Спеціаліст вищої категорії
Курси 2012 рік.
Шевчук Василь Петрович
Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії шляхом проблемного підходу до навчання
Спеціаліст вищої категорії.
Курси 2014 рік.
Скавронська Марія Володимирівна
Розвиток пізнавальної активності на уроках історії та правознавства.
Спеціаліст вищої  категорії. Старший вчитель.
Курси 2013 рік.
Лакома Наталія Богданівна.
Використання інноваційних технологій на уроках історії.
Спеціаліст 2 категорії.
Курси 2015р
Дзюрбан Віталій Ярославович
Використання місцевого матеріалу на уроках історії.
Спеціаліст 1 категорії.
Курси 2015 рік.
Обач Ярослав Степанович
Робота з історичними джерелами на уроках історії
Спеціаліст.









7. Організація позакласної роботи
з/п
Зміст роботи
Час виконання
Хто виконує
1.
В школах округу провести заходи, присвячені 24 річниці Незалежності України.
Вересень
2015 р
Члени ММО
2.
Організувати підготовку та проведення Першого етапу Всеукраїнських олімпіад з історії та правознавства, участь переможців 1 етапу у 2 етапі олімпіад
Згідно графіка РАЙВО
Члени ММО
3.
Проводити в школах методичного округу: навчальні екскурсії, « круглі столи», випуски стін газет,історичних бюлетенів 
Згідно річних планів роботи шкіл
Члени ММО
4.
Провести урочисті лінійки, вечори, присвячені створенню УПА, та дню Соборності України, визволенню України від фашистських загарбників, героям Крут. 
Жовтень 2015
Січень 2016
Члени ММО
5.




6.



7.
Відзначити 150-ту річницю від дня народження Андрея Шептицького.
Організувати проведення навчальної практики.

Проводити зустрічі з учасниками АТО, волонтерами.


Організувати проведення навчальної практики.
Листопад 2015




Протягом року


Травень 2015
Члени ММО





Члени ММО



Члени ММО





Немає коментарів:

Дописати коментар